Ceny, opłaty, zniżki
a) W cenniku są podane dwa rodzaje cen – za apartament i za pokój hotelowy.
W przypadku apartamentów podana cena jest zawsze ceną za cały apartament dla określonej liczby osób (podanej liczby osób dedykowanych do poszczególnych apartamentów nie można przekroczyć, wliczają się do niej również dzieci). W niektórych apartamentach jest możliwe zakwaterowanie dziecka w wieku do 2 roku życia jako liczbę, która jest ponad maksymalnej liczby osób. O taką możliwość należy pytać podczas dokonywania rezerwacji ( podlega zatwierdzeniu przez włoskiego partnera). Opłata za tę usługę wynosi 1.000,- Kč
Cena podana w cennikach hoteli jest ceną za osobę, za miejsce w dwuosobowym pokoju z wybranym wyżywieniem.
Jeśli nie podano inaczej, pobyt trwa zawsze 7 dni. Przedłużone lub skrócone pobyty są niekiedy dopuszczalne w terminach poza sezonem. Wszystko to odbywa się na życzenie klienta.
b) W większości apartamentów trzeba liczyć się z zapłatą kaucji od razu po przyjeździe. W niektórych za dodatkową opłatą jest sprzątanie, karta klubowa, zużycie energii. Te opłaty są podane w cenniku, pod tabelkami z cenami.
c) Dodatkowe opłaty, które są w cenniku podane w EUR, płaci się na miejscu pobytu. Opłaty podane w PLN/CZK uiszcza się podczas dokonywania rezerwacji w biurze podróży.
d) Zniżki, z wyjątkiem zniżek za wcześniejszą rezerwację, są podane w tabeli z cenami. Zniżki te mogą sumować się ze zniżką za wczesną rezerwację.
Zniżki dla dzieci są udzielane jedynie w hotelach i tylko w przypadku, gdy dziecko jest zakwaterowane z dwoma osobami, które płacą pełną cenę. W większości hoteli dzieci do 2. roku życia są zakwaterowane za darmo (bez prawa do wyżywienia i własnego łóżka).
Indywidualne wymagania
O przydziale konkretnych pokoi czy apartamentów zawsze decyduje osoba udostępniająca zakwaterowanie. Zazwyczaj stara się ona spełnić specjalne prośby klienta. Prośby te muszą być zawarte w umowie podróżnej. Nie można ich w jakikolwiek sposób egzekwować. Zagwarantowane jest jedynie spełnienie tych specjalnych życzeń, za które się płaci.
Jeśli są dostępne dodatkowe świadczenia takie jak klimatyzacja, dostawka, łóżeczko dla dziecka, miejsce parkingowe i inne, należy je zamawiać już podczas dokonywania rezerwacji. Późniejsze wymagania tych usług nie mogą być już potwierdzone.
Transport autobusowy
Transport autobusem odbywa się non stop, z wyłączeniem niezbędnych przerw zdrowotnych po około 4 godzinach jazdy. Ze względu na to, że odjazdy odbywają się z różnych miejsc zlokalizowanych w całych Czechach, główną trasę można połączyć po zarejestrowaniu wszystkich uczestników. Biorąc pod uwagę sprzedaż, która odbywa się do ostatniego dnia skomunikowanie może nastąpić na kilka dni przed wyjazdem.
Transport z niektórych miejsc może być rozwiązany poprzez samochód, minibus. Wszystko zależy od liczby Klientów. Przejazdy autobusem są organizowane przy minimalnej liczbie, która wynosi 6 osób. W przypadku, gdy nie zbierze się wymagana liczba uczestników może dojść do zmiany miejsca wyjazdu lub zwrot kosztów za bilety autobusowe z pierwotnego do nowego miejsca wyjazdu. Transport jest realizowany tylko do ośrodka, nigdy bezpośrednio do obiektów noclegowych.
Autobusy nie mają rezerwacji miejsc. Są one przydzielane zgodnie z kolejnością, w której Klienci logują się i uwzględniają indywidualne wymagania. W autobusie wszystkie miejsca są zajęte, tzn. nawet ostatni rząd i niestety nie można spełnić wymagań, które dotyczą posiadania osobnego dwumiejscowego siedzenia. Klient powinien pojawić się na miejscu odjazdu minimalnie na 20 minut przed planowanym ruszeniem w trasę. W przypadku, w którym Klient nie dotrze na czas, biuro podróży Italieonline nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody.
Ze względu na zdarzenia, których nie da się przewidzieć ( korki, zmiany pogody, problemy techniczne) może dojść do wydłużenia czasu podróży. Z tego powodu pierwszy i ostatni dzień są przeznaczone na transport, a nie na samą rekreację.
Niniejszym zwracamy uwagę na możliwość ewentualnych opóźnień i nie ponosimy odpowiedzialności za szkody, , które mogą powstać w wyniku tych zdarzeń. W takim przypadku podróżującym nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, a także prawo do uzyskania odszkodowania. Informacja o dokładnym czasie powrotu zostanie przesłana do Klienta w formie sms na numer telefonu, który został podany w umowie. Dzieje się to za sprawą delegata/asystenta, który wiadomości wysyła zawsze w dzień odjazdu do Czech.
Transport samolotem:
Transport samolotem jest realizowany w formie lotów czarterowych lub regularnych. Ze względu na codzienne obłożenie tras lotniczych loty czarterowe odbywają się zwykle w nocy. W instrukcjach podróży, które otrzymuje Klient przed odjazdem, ważne jest, aby podany czas rozumieć jako orientacyjny, a nie dokładny. Z powodu różnych sytuacji, jak np.: zatłoczonych korytarzy lotniczych, niekorzystnych warunków pogodowych, jak również innych zdarzeń czas odlotu może ulec zmianie. W przypadku nocnych podróży łączna liczba dni pobytu może ulec zmianie, aczkolwiek pozostaje to bez wpływu na ograniczenie płatnych usług. Przy wyborze transportu samolotem, pierwszy i ostatni dzień turnusu jest przeznaczony na podróż. Klient musi liczyć się z tym i zgadzać, że z powodu możliwej zmiany godziny wyjazdu i przyjazdu usługi cateringowe mogą być wykonane w formie tzw. "Lunch boxa".
Bagaże
Ze względu na fakt, że wielkość przestrzeni bagażowej w autobusie jest ograniczona, a w ramach bezpieczeństwa ten środek transportu nie może być przeciążony, więc maksymalna dopuszczalna waga bagażu wynosi 20 kilogramów. Torby i plecaki w ogóle nie nadają się do podróży, więc z tego powodu należy używać walizek. Nadbagażu ( butelki z wodą, kartony z piwem, itd.) nie można przewozić. Z transportu są również wyłączone zwierzęta domowe.
Początek oraz koniec pobytu
Podstawową jednostką długości pobytu jest tydzień. Jeśli nie podano inaczej, dniem rozpoczęcia pobytu we Włoszech jest sobota. Zameldowanie w hotelu/apartamencie jest możliwe w godzinach popołudniowych (najwcześniej o 16.00). Pokój/apartament należy opuścić w dzień wyjazdu najpóźniej do godz. 09.00 (według miejscowego regulaminu). Wcześniejszy przyjazd lub opóźniony odjazd nie upoważnia do korzystania z dłuższego zakwaterowania. W przypadku późnego przyjazdu, poza godzinami otwarcia agencji turystycznej, trzeba odpowiednio wcześnie poinformować o tym asystenta, który obsługuje infolinię, a który dodatkowo nie odpowiada za ewentualną odmowę świadczenia usług ze strony partnera zagranicznego. Klientom, którzy planują trasy dojazdu, radzimy uwzględnić czasową rezerwę. Należy wziąć pod uwagę częste, czasem kilkugodzinne utrudnienia w ruchu na drogach, które zdarzają się przede wszystkim w okresie wakacyjnym (lipiec-sierpień).
W krajach śródziemnomorskich, w godzinach 12.00-16.00, obowiązuje sjesta. W tym czasie agencje, sklepy i banki są nieczynne.
Podstawą do zameldowania jest przedstawienie karty zakwaterowania (vouchera), na której są wyszczególnione zapłacone usługi oraz dokument podróży. Vouchery wysyłamy jedynie w formie elektronicznej.
Podczas zakwaterowania w apartamencie, przy odbiorze kluczy, należy wpłacić kaucję (jest ona przeznaczana na pokrycie kosztów ewentualnych szkód), która zostanie zwrócona w dzień odjazdu. Wspomniana kaucja dotyczy rodzin. W przypadku zakwaterowania grup, które nie są rodziną, kaucja może wzrosnąć nawet do 500 €/apartament.
Regulamin oraz zasady pobytu
Podczas pobytu Klienci są zobowiązani do przestrzegania wewnętrznego regulaminu obiektu, a także respektować lokalne oraz ogólne standardy, które dotyczą ogólnego spokoju i porządku. Podczas pobytu należy stosować się do ciszy nocnej, która została określona za pomocą regulaminu. W większości przypadku agencja lub hotel wprowadzają w godzinach od 22.00 do 07.00, jak również podczas sjesty od około 12.00 do 16.00. Zwracamy uwagę na fakt, że w przypadku naruszenia spokoju może zostać wezwana policja, która nałoży karę porządkową. Zabrania się wieszania ręczników, koców, jakiekolwiek pościeli przez poręcz balkonu.
Apartamenty
Apartamenty spełniają wszystkie włoskie normy oraz wymagania, które dotyczą prostego wakacyjnego zakwaterowania. Apartamenty są zawsze wyposażone tak, jak podano w opisie. W większości przypadków są urządzone skromnie i funkcjonalnie. Mają podstawowe meble oraz aneks kuchenny z lodówką, kuchenką i niezbędnymi naczyniami. Oczywiście posiadają również prywatną łazienkę z WC. Wyposażenie konkretnego apartamentu nie musi być zgodne z fotografiami, które zostały przedstawione w katalogu, ponieważ każdy z nich jest wyposażony i urządzony zgodnie z gustem jego właściciela.
Standardowym wyposażeniem apartamentów zazwyczaj nie bywa kuchenka mikrofalowa i czajnik ( o ile nie została podana inna informacja). Najczęściej też nie ma w nich do dyspozycji pościeli, ręczników, ścierek, środków czystości (np.: gąbki do naczyń), zapałek i środków higienicznych - należy je przywieźć z sobą ( o ile nie zostało podane inaczej w opisie tego konkretnego apartamentu)
Oznaczenie apartamentów jest następujące: mono (studio) – pokój dzienny z aneksem kuchennym i łóżkami, bilo – pokój dzienny z aneksem kuchennym i oddzielną sypialnią, trilo - pokój dzienny z aneksem kuchennym i dwoma oddzielnymi sypialniami, quadri - pokój dzienny z aneksem kuchennym i trzema oddzielnymi sypialniami. Rozkład łóżek nie musi zawsze odpowiadać podanemu opisowi. Łóżka w pokoju dziennym są najczęściej rozkładane (fotel lub sofa), co zmniejsza przestrzeń pokoju. Jeśli wolicie Państwo więcej miejsca, radzimy zamówić większy apartament.
Apartament należy oddać w takim stanie, w jakim był, kiedy się do niego wprowadzano - sprzątnięty i czysty. Nawet gdy w cenę pobytu jest wliczone sprzątanie końcowe, obowiązkiem klienta jest sprzątnięcie aneksu kuchennego, odmrożenie i umycie lodówki, pozmywanie naczyń i wyniesienie śmieci.
Jeśli apartament nie zostanie odpowiednio sprzątnięty, agencja może potrącić z kaucji opłatę za sprzątanie. W tym przypadku trzeba sprawę kaucji rozstrzygnąć na miejscu, rozmawiając z agencją, która potrąciła opłatę, a nie po powrocie z biurem podróży Italieonline.
Hotele
Hotele i świadczone przez nie usługi odpowiadają ich kategorii. Każdy kraj ma własny system oceny zakwaterowania, więc kategorie mogą się różnić. Hotele kategorii 1* są przeznaczone dla niewymagających klientów, identycznie jak hotele 2*. 3* oferują niższy średni standard z usługami o dość dobrej jakości. Klientom wymagającym polecamy hotele 4*.
Pokoje są standardowo dwuosobowe. Ewentualna dostawka nie musi być typowym łóżkiem, ale może być na przykład rozkładaną kanapą, sofą lub łóżkiem piętrowym. Dodanie dostawki wiąże się z zabraniem części wolnego miejsca. Jeśli wolicie Państwo więcej miejsca, radzimy zamówić pokoje łączone - dwa pokoje ze wspólną łazienką. Jednoosobowe pokoje są najczęściej mniejsze i nie mają balkonu.
Śniadania są we Włoszech podawane w formie szwedzkich stołów (w niektórych hotelach o niższym standardzie mogą być serwowane śniadania kontynentalne). Kolacje są serwowane z wyborem z kilku menu. Napoje podawane do obiadu i kolacji nie są wliczone w cenę (chyba że w opisie hotelu jest podana inna informacja).
Basen
Baseny są w większości obiektów otwarte od połowy czerwca do połowy września. O dokładnym terminie otwarcia i zamknięcia basenu decyduje właściciel na podstawie liczby gości i pogody, dlatego nie może być zagwarantowany w czasie poza sezonem (lipiec-sierpień).
W czasie sjesty (ok. 12.00-16.00) baseny bywają zamknięte. Włoskie przepisy higieniczne nakazują używanie w basenie czepków kąpielowych, które można zazwyczaj kupić przy basenie lub na recepcji. Klienci zakwaterowani w apartamentach i hotelach, które nie mają własnego basenu, nie mogą korzystać z basenów należących do innego obiektu.
Plaże oraz serwis plażowy
Większość włoskich plaż jest płatna (z serwisem plażowym), mniejsza część jest bezpłatna. Niektóre obiekty noclegowe mają swoją prywatną plażę, która jest przeznaczona tylko dla gości hotelowych. Ceny za wynajem serwisu plażowego mogą różnić się w zależności od lokalizacji oraz daty. Ich rozpiętość może wynosić od 5 do 20 EUR/dzień/zestaw ( 2 krzesełka/leżaki oraz parasol przeciwsłoneczny). Zazwyczaj najlepiej i najwygodniej jest zarezerwować serwis plażowy na cały swój pobyt. Można to zrobić bezpośrednio podczas dokonywania rezerwacji w biurze podróży.
Odległość od plaży jest podawana w linii prostej, która jest przedstawiana przez zagranicznych partnerów. Z tego powodu należy traktować ją tylko jako orientacyjną. Konkretna lokalizacja obiektu noclegowego jest wyświetlana w katalogu za pomocą Google maps. Polecamy naszym Klientom, aby się z nim zapoznali.
Jeśli cena obejmuje serwis plażowy, to zawsze dotyczy to tylko jednego zestawu. Do dyspozycji jest wtedy 1 parasol przeciwsłoneczny + 2 krzesełka/ leżaki ( o ile nie zostało podane inaczej). Dotyczy to również apartamentów z większą liczbą łóżek. Więcej serwisów plażowych można zarezerwować w biurze podróży lub zakupić bezpośrednio na miejscu.
Zwierzęta
W przypadku indywidualnego zakwaterowania określamy, czy istnieje możliwość przyjazdu ze swoim zwierzęciem. Jeśli klient będzie podróżował ze zwierzęciem, trzeba to zgłosić podczas dokonywania rezerwacji w biurze podróży. Zwierzęta zabierane w podróż muszą mieć dowód szczepień. Na plażach prywatnych obowiązuje zakaz wstępu ze zwierzętami. Wstęp ze zwierzętami jest możliwy jedynie na plaże publiczne wolne lub specjalnie wyznaczone plaże. W rezydencjach i hotelach zwierzęta muszą poruszać się poza obszarami, które są wspólne, być prowadzane wyłącznie na smyczy, jak również nie mogą przeszkadzać innym gościom.
Internet
Obecnie połączenie z internetem w wakacyjnych ośrodkach we Włoszech nie jest tak dobre, jak jesteśmy przyzwyczajeni w swoim kraju. Jednak zwykle nasze domowe routery są dużo szybsze. Jeśli jest reklamowana oferta, w które zawarto bezpłatne podłączenie do sieci internetowej, to warto mieć na uwadze, że ze względu na mniejszą łączność, szybkość, a także duża liczbę osób, która z niej korzysta (zazwyczaj po południu lub po powrocie z plaży) może ciągle się zrywać.
Połączenie z internetem jest oferowane w ramach zwykłych usług za darmo. Warto pamiętać, że jest ono przeznaczone do sporadycznego sprawdzania wiadomości e-mail lub przeglądania stron internetowych. W żadnym innym przypadku nie można używać go do stream video, wideo konferencji, jak również do innych aplikacji, które wymagają użycia dużej ilości danych internetowych.
Delegat lub asystent w języku czeskim
Nie wszystkie obiekty mają delegata lub asystenta, który mówi w języku czeskim. W miejscu, w którym go nie ma, Klienci komunikują się bezpośrednio z przedstawicielami agencji partnerskich lub hotelu. Lokalny personel mówi po włosku ale także większość z nich zna język angielski i niemiecki. Wraz z odprawą Klient otrzyma również numer kontaktowy do operatora, który mówi w języku czeskim. Do niego może zwrócić się w przypadku problemów z komunikacją, czy w związku z bardziej skomplikowanymi przypadkami.
Dokumenty podróży
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr. 444/2009 i ustawy nr. 197/2010 Sb., wpisy dzieci w dokumentach rodziców utraciły ważność 1 lipca 2011 roku. Wpisy dzieci dokonane w dokumentach podróży rodziców są ważne tylko do 26 czerwca 2012 r., po tym terminie dzieci mogą podróżować tylko z własnym paszportem. To odnosi się również do rejestrowania dzieci w dowodach identyfikacyjnych rodziców. Zakończeniem ważności rejestracji dzieci w dokumentach podróży rodziców nie kończy się ważność dokumentów podróży rodziców.
Informacje ogólne, kradzieże
Woda z kranu jest najczęściej zdatna do picia, ale z zasady nie używa się jej do bezpośredniej konsumpcji. Radzimy kupować wodę w butelkach.
Gniazdka elektryczne są przystosowane do wtyczek z trzema cienkimi bolcami w jednym rzędzie, dlatego trzeba kupić do nich przejściówkę zgodną z normami UE(ok. 2-4 €).
Apartamenty i pokoje hotelowe nie są przeznaczone ani przystosowane do przechowywania wartościowych przedmiotów. Gotówkę lub cenne przedmioty należy przechowywać ( o ile to możliwe) w sejfie, który znajduje się w recepcji hotelu lub w agencji turystycznej, a nie w pokoju. Opuszczając apartament/pokój, należy pamiętać o zamykaniu okien i drzwi balkonowych. Można również zasuwać rolety. Nawet w nocy radzimy nie pozostawiać otwartych drzwi na balkon, zawsze lepiej jest również opuścić rolety.
W krajach południowych mogą występować kłujące owady (mrówki, chrząszcze, karaluchy, komary… itp.). Z tego powodu polecamy zabrać ze sobą środki odstraszające insekty (dobrze sprawdzają się wkłady do gniazdka). W przypadku pojawienia się pełzających owadów w apartamencie lub pokoju hotelowym zalecamy kontakt z recepcją lub agencją ,które w związku z tym zarządzą dezynfekcję.