Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności.

Ustawienia Akceptuj wszystkie

Gdy?
2

Osoby

  • Dorośli

    2

  • Dzieci

    0

Filtry

  • Wyżywienie

  • Typ zakwaterowania

  • Wyposażenie

  • Zajęcia

  • 0 m

    3 000 m

1.    Ceny, opłaty, zniżki

a) W cenniku są podane dwa rodzaje cen – za apartament i za pokój hotelowy.


W przypadku apartamentów podana cena jest zawsze ceną za cały apartament dla określonej liczby osób (podanej liczby osób nie można przekroczyć, wlicza się do niej również dzieci). W niektórych apartamentach jest możliwe zakwaterowanie dziecka w wieku do 2 lat ponad liczbę dozwolonych osób, za co jest pobierana stała opłata w wysokości 170,- zł.

 

Cena podana w cennikach hoteli jest ceną na osobę, za miejsce w dwuosobowym pokoju z wybranym wyżywieniem.


Jeśli nie podano inaczej, pobyt trwa zawsze 7 dni. Przedłużone lub skrócone pobyty są niekiedy dopuszczalne w terminach poza sezonem.

 

b) Wynajmując apartament, należy liczyć się z wpłatą kaucji zwrotnej, a w niektórych apartamentach również z obowiązkowymi opłatami za sprzątanie, kartę klubową lub zużycie energii. Wysokość opłat jest zawsze podana w cenniku. 


c) Dodatkowe opłaty, które są w cenniku podane w EUR płaci się na miejscu pobytu. Opłaty podane w PLN uiszcza się przy rezerwacji.


d) Zniżki, z wyjątkiem zniżek za wczesną rezerwację, są podane w tabeli z cenami. Zniżki te sumują się ze zniżką za wczesną rezerwację.

 

Zniżki dla dzieci są udzielane jedynie w hotelach i tylko w przypadku, gdy dziecko jest zakwaterowane z dwoma osobami płacącymi pełną cenę. W większości hoteli dzieci do 2. roku życia są zakwaterowane za darmo (bez wyżywienia i własnego łóżka). 

2.    Indywidualne wymagania
O przydziale konkretnych pokoi czy apartamentów zawsze decyduje osoba udostępniająca zakwaterowanie. Zazwyczaj stara się ona spełnić specjalne prośby klienta (np. pokój z widokiem na morze). Prośby te muszą być zawarte w umowie podróżnej. Nie można ich w jakikolwiek sposób egzekwować. Zagwarantowane jest jedynie spełnienie tych specjalnych życzeń, za które się płaci.

 

Jeśli są dostępne dodatkowe świadczenia takie jak klimatyzacja, dostawka, łóżeczko dla dziecka, miejsce parkingowe i in., należy je zamawiać już przy rezerwacji.

3.    Początek i koniec pobytu
Podstawową jednostką długości pobytu jest tydzień. Jeśli nie podano inaczej, dniem rozpoczęcia pobytu jest sobota. Zameldowanie w hotelu/apartamencie jest możliwe w godzinach popołudniowych (najwcześniej o 16.00). Pokój/apartament należy opuścić w dzień wyjazdu najpóźniej do godz. 09.00 (według miejscowego regulaminu). Wcześniejszy przyjazd lub opóźniony odjazd nie upoważnia do korzystania z zakwaterowania. W przypadku późnego przyjazdu, poza godzinami otwarcia agencji turystycznej, trzeba odpowiednio wcześnie poinformować o tym asystenta obsługującego infolinię, który nie odpowiada za ewentualną odmowę świadczenia usług ze strony partnera zagranicznego. Podczas planowania trasy dojazdu radzimy uwzględnić czasową rezerwę. Należy wziąć pod uwagę częste, czasem kilkugodzinowe utrudnienia w ruchu, które zdarzają się przede wszystkim w okresie wakacyjnym (lipiec-sierpień).

 

W krajach śródziemnomorskich, w godzinach 12.00-16.00, obowiązuje sjesta. W tym czasie agencje, sklepy i banki są nieczynne. 


Podstawą do zameldowania jest przedstawienie karty zakwaterowania (vouchera), na której są wyszczególnione zapłacone usługi. Vouchery wysyłamy jedynie w formie elektronicznej. Przesłanie dokumentów tradycyjną pocztą podlega opłacie w wysokości 17,- zł.

 

Podczas zakwaterowania w apartamencie, przy odbiorze kluczy, należy wpłacić kaucję (pokrycie kosztów ewentualnych szkód), która zostanie zwrócona w dzień odjazdu. Wspomniana kaucja dotyczy rodzin. W przypadku zakwaterowania grup, które nie są rodziną, kaucja może wzrosnąć nawet do 500 €/apartament.


4.    Zasady pobytu
W czasie trwania pobytu klienci są zobowiązani do przestrzegania regulaminu hotelu/apartamentu oraz miejscowych norm dotyczących spokoju i porządku. Należy respektować nakaz ciszy w trakcie sjesty (od 12.00 do 16.00) oraz przestrzegać ciszę nocną, która najczęściej trwa od 22.00 do 7.00. Łamanie ustalonych przepisów może wiązać się z karą pieniężną nałożoną przez policję. Wieszanie ręczników, koców i prania na balkonowej balustradzie jest zabronione.


5.    Apartamenty
Apartamenty są wyposażone tak, jak podano w opisie. Są urządzone skromnie i funkcjonalnie. Mają podstawowe meble oraz aneks kuchenny z lodówką, kuchenką i niezbędnymi naczyniami. Najczęściej nie ma w nich do dyspozycji poszewek, ręczników, ścierek, środków czystości, zapałek i środków higienicznych - należy je przywieźć z sobą.

 

W cenę apartamentu nie jest wliczone wyżywienie.

 

Oznaczenie apartamentów jest następujące: mono – pokój dzienny z aneksem kuchennym i łóżkami, bilo – pokój dzienny z aneksem kuchennym i sypialnią, trilo - pokój dzienny z aneksem kuchennym i dwiema sypialniami, quadri - pokój dzienny z aneksem kuchennym i trzema sypialniami. Rozkład łóżek nie musi odpowiadać opisowi. Łóżka w pokoju dziennym są najczęściej rozkładane.

 

Apartament należy oddać w takim stanie, w jakim był, kiedy się do niego wprowadzano - sprzątnięty i czysty. Nawet gdy w cenę pobytu jest wliczone sprzątanie końcowe, obowiązkiem klienta jest sprzątnięcie aneksu kuchennego, odmrożenie i umycie lodówki, pozmywanie naczyń i wyniesienie śmieci.

 

Jeśli apartament nie zostanie odpowiednio sprzątnięty, agencja może potrącić z kaucji opłatę za sprzątanie. W tym przypadku trzeba sprawę kaucji rozstrzygnąć na miejscu, rozmawiając z agencją, która potrąciła opłatę, a nie po powrocie z biurem podróży Italieonline.

 

6.    Hotele
Hotele i świadczone przez nie usługi odpowiadają ich kategorii. Każdy kraj ma własny system oceny zakwaterowania, więc kategorie mogą się różnić. Hotele kategorii 1* są przeznaczone dla niewymagających klientów, hotele 2* zapewniają niższy średni standard, 3* średni standard z usługami o dość dobrej jakości. Klientom wymagającym polecamy hotele 4*.


Pokoje są standardowo dwuosobowe. Dostawka nie musi być typowym łóżkiem, ale może być na przykład rozkładaną kanapą, sofą lub łóżkiem piętrowym. Dodanie dostawki wiąże się z zabraniem części wolnego miejsca. Jednoosobowe pokoje są najczęściej mniejsze i nie mają balkonu. 


Śniadania są we Włoszech podawane w formie szwedzkich stołów (w niektórych hotelach o niższym standardzie mogą być serwowane śniadania kontynentalne). Kolacje są serwowane z wyborem z kilku menu. Napoje podawane do obiadu i kolacji nie są wliczone w cenę (chyba że w opisie hotelu jest podana inna informacja).

7.    Basen
Baseny są z zasady otwarte od połowy czerwca do połowy września. O terminie otwarcia basenu decyduje właściciel na podstawie liczby gości i w zależności od pogody. 
W czasie sjesty (ok. 12.00-16.00) baseny bywają zamknięte. Włoskie przepisy higieniczne nakazują używanie w basenie czepków kąpielowych, które można zazwyczaj kupić przy basenie lub na recepcji. Klienci zakwaterowani w apartamentach i hotelach, które nie mają własnego basenu, nie mogą korzystać z basenów należących do innego obiektu. 

8.    Plaże i serwis plażowy
Większość włoskich plaż jest płatna (z serwisem plażowym), mniejszość ogólnodostępna, a przy niektórych hotelach są prywatne plaże przeznaczone jedynie dla gości. Opłaty za wynajęcie serwisu plażowego różnią się w zależności od położenia obiektu oraz terminu. Mogą wynosić od 5 do 20 €/dzień/komplet (2 leżaki i parasol).

Jeśli w cenę pobytu jest wliczony serwis plażowy, oznacza to jeden parasol i dwa leżaki lub krzesełka na apartament lub pokój. Serwis plażowy jest do dyspozycji przeważnie od połowy maja do połowy września (w zależności od warunków atmosferycznych). 

Odległości od plaży są podawane według informacji zagranicznych partnerów i są orientacyjne.


9.    Zwierzęta
W opisie zakwaterowania jest podana informacja, czy jest w nim możliwy pobyt zwierząt. Jeśli klient będzie podróżował ze zwierzęciem, trzeba to zgłosić przy rezerwacji. Zwierzęta zabierane w podróż muszą mieć dowód szczepień. Na plażach prywatnych obowiązuje zakaz wstępu ze zwierzętami. Wstęp ze zwierzętami jest możliwy jedynie na plaże publiczne. W rezydencjach i hotelach zwierzęta muszą być prowadzane wyłącznie na smyczy i nie mogą przeszkadzać innym gościom. 

10.    Rezydent lub asystent mówiący po polsku  
Nie we wszystkich obiektach jest mówiący po polsku rezydent lub asystent. W miejscu, w którym nie jest obecny, klienci muszą zwrócić się bezpośrednio do przedstawiciela agencji turystycznej lub do pracowników hotelu, mówiących po włosku i najczęściej po angielsku lub niemiecku. Wraz z voucherem klient otrzyma numer telefonu do operatora mówiącego po polsku, z którym może się skontaktować w razie kłopotów z porozumiem w obcym języku.

 

11.    Dokumenty podróżne

Od 1. maja 2004 r. obywatele RP podróżujący do innych krajów Unii Europejskiej i krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego przekraczają granicę na podstawie ważnego paszportu lub dowodu osobistego. Dotyczy to również dzieci, które muszą mieć własny dokument tożsamości.

 

12.    Informacje zdrowotne

We Włoszech nie ma zagrożeń sanitarno-epidemiologicznych. Nie są wymagane szczepienia. Należy jednak pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad higieny.

 

13.    Informacje ogólne, kradzieże
Woda z kranu jest najczęściej zdatna do picia, ale z zasady nie używa się jej do bezpośredniej konsumpcji. Radzimy kupować wodę w butelkach.


Gniazdka elektryczne są przystosowane do wtyczek z trzema cienkimi bolcami w jednym rzędzie, dlatego trzeba kupić do nich przejściówkę (ok. 2-4 €).


Apartamenty i pokoje hotelowe nie są przeznaczone ani przystosowane do przechowywania wartościowych przedmiotów. Gotówkę lub cenne przedmioty należy przechowywać w sejfie znajdującym się w recepcji hotelu lub w agencji turystycznej, a nie w pokoju. Opuszczając  apartament/pokój, należy pamiętać o zamykaniu okien i drzwi balkonowych. Można również zasuwać rolety. Przed wyjazdem warto wykupić ubezpieczenie podróżne, które zawiera ubezpieczenie na wypadek kradzieży bagażu lub rzeczy osobistych.

 

W krajach południowych mogą występować kłujące owady (komary itp.). Z tego powodu polecamy zabrać ze sobą środki przeciw insektom (dobrze sprawdzają się wkłady do gniazdka).